Söndagen den 19:e april

Inlägg 2:

Uppdatering om Kretapraktiken dag 3.
Måndagen den 18:e september 2006:

Idag började vi jobba, jag och Julia är på "Hellenic Island Services".
Alla är jättetrevliga och de flesta är från Sverige eller pratar svenska. Lite tråkigt men ändå ganska skönt.

Idag hade vi en mjukstart, vi började klockan 11 och slutade runt 14.
Vi fick bokföra hotell. MANUELLT! Vilket tog cirka två timmar att göra.

När vi kom hem började vi med maten, men just då gick strömmen(!) så det tog sin lilla tid att laga maten. Vi åt makaroner och carbonara, det blev mycket, mycket gott.

Efter att vi hade ätit gick vi ner på stranden, jag och Jonna gick en sväng på ca. 5km. Skönt!

Vi har varit och köpt glass idag också, mums. Efter det duschade jag och rakade benen, kändes mycket fräshare efteråt. På kvällen åt vi mackor och spelade kort med A-B, efter att hon hade gått lyssnade vi på musik och snackade skit ;)

Tisdagen den 19:e september 2006:

Idag har jag och Julia varit lediga, underbart skönt! Det har varit varmt och jättefint väder så vi har legat på stranden och solat hela dagen, och jaghar fått jättemycket färg!

Idag var det jag och Julle som skulle stå för maten så det blev ris, fetaost, tomater, rödlök och tonfisk. Mums!

Vi har även varit ute och gått med A-B och de andra i två och en halv timme, det var jättefint!

Imorgon ska jag, Julle och A-B åka till Knossospalatset och Hiraklion, som är Kretas "huvudstad". Åh det ska bli jättekul!
Längtar!



           
         Julle på deras balkong efter att vi har badat.

Fler uppdateringar från Kretapraktiken kommer under veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0