Tisdagen den 14:e april

Inlägg 2.

Nu ska jag börja
skriva från min dagbok på Kreta år 2006.

Lördagen den 16:e september 2006
Dag 1:
Idag har vi: jag, Ottilia, Julia, Amanda och Jonna åkt ner till Kreta där vi ska praktisera i tre veckor.
Vi åkte i från Jönköping centralstation kl.: 10:10. Alla var vi rörda när vi skulle säga hejdå till våra familjer.

Vi åkte som sagt var ifrån Jönköping C med tåg till Nässjö där vi mötte upp vår lärare som skulle föjla med och installera oss på Kreta. Ifrån Nässjö åkte vi X2000 till Malmö där vi bytte till det tredje och sista tåget som skulle ta oss till Köpenhamn och Kastrup som vi skulle flyga ifrån till Chania, Kreta.

När vi hade landat på Kreta fick vi ta en taxi till Agia Marina, där vi skulle bo. När vi hade kommit fram till våra lägenheter och plockat in våra väskor och bytt om gick vi på restaurang, jag åt min första grekiska sallad, som var helt gudomlig!
Till efterrätt åt vi glass och drack raki(?), ren sprit. Det hör till när man äter ute, det renar magen säger de.

Sen gick vi ner till havet och kände på vattnet, det var jättevarmt! (Jag är en badkruka!)

Åh, jag kommer att älska det här stället!

Nu har jag och Ottilia packat upp våra saker och duschat, snart ska vi gå och lägga oss, det har varit en lång dag!

Lägenheterna är jättefina, Tills och jag har havsutsikt! :)

God natt!


Söndagen den 17:e september 2006
Dag 2:
Idag började dagen med frukost på Julia, Jonnas och Amandas balkong, mysigt, mysigt!
När alla hade ätit upp gick vi flickor ner och kollade på strandensom var jättefin, efter det skulle vi träffa A-B igen och gå på stadstur runt vårat kvarté. När vi hade gjort det gick vi ner till stranden igen och solade och badade *skönt*.

Fram emot eftermiddagen gick vi hem för att göra lunch, det blev broccolisoppa.
När vi gjorde den så kokade den över asmycket, så hela golvet blev kladdigt och självklart så kom väl A-B och våran hyresvärd Alexandra just då i denna kaos!

Alexandra hade med sig en grekisk delikatess som var gjord på vondruvor. Jag personligen tyckte inte att den var någon höjdare!

Vid 5-tiden på eftermiddagen gick för att titta på allas praktikplatser, var dom låg och sen åkte vi med bussen in mot Chania och gick på internetcafé innan vi gick ner till gammla hamnen för att äta middag. Ottilia och jag åt tottilini med gräddsås, till förrätt åt vi vitlöksbröd *mums*.

När vi hade ätit klart följde jag med Jonna till ett annat internetcafé för hon hann ej prata med sin familj första gången. Även jag passade på att prata med min familj UNDERBART!

Sen gick vi mot bussen och nu är vi hemma igen och ska sova.
Imorgon börjar praktiken!




Mer om Kreta i nästa inlägg, annars blir det på tok för långt!

Natti Natti, nu ska jag sova! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0