Tisdagen den 7:e april

Hej kära bloggläsare,

idag har jag varit ledig, åtminstonde från jobbet, fast hade nog varit mer utvilad om jag hade jobbat!
Vaknade av väckarklockan halv nio outvilad(!) efter att ha sovit som en kratta hela natten, så jag bestämde att jag hade förtjänat att ligga och dra mig en timme, sagt och gjort, det gjorde jag! Dock så har vi en eltoalett på övervåning vars mal(?) sitter i en gaderob som råkar ligga vägg i vägg med mitt sovrum precis där min säng står! För er som inte vet, så låter eltoaletter något fruktansvärt, och denna stod och lät hela tiden i ca 40 minuter innan jag gav upp och steg upp. ARGH!

Först skrek jag på min syrra som håller på att utbilda sig till rörmockare att gå och kolla efter vad det var som var fel då hon och pappa (också rörmockare) hade installerat den igår. Men inget fungerade, så hon stängde av vattnet och ljudet slutade (skönt). Men i och med att jag nu var klarvaken (dock inte utvilad) så bestämmde jag mig för att käka frukost och göra mig iordning för att sen ringa honom vi köpte lillebrors dator av.

Men till att börja med fick jag inte tag i honom, så jag och syrran bestämde oss för att åka till morfar och mormor då morfar fyller 66 år idag, sagt och gjort det gjorde vi, och där åt vi underbar tårta och drack kaffe :)

Efter det fick vi äntligen tag i han som skulle fixa datorn, så resten av dagen har spenderats i Jönköping där vi har väntat på datorn, som lillebror behöver idag då han ska lana inatt. (Vi väntar fortfarande, men gav upp och åkte hem runt 17-tiden).
Datorer- ett mysterie för mig!

Ikväll vet jag inte vad som händer, kanske åker till morfar med mina föräldrar och kollar på hockeyn, vi får se. ;)

Aja, detta var min dag i korta drag, hoppas att det inte var allt för rörigt ;)

Kram Lollo



MORFAR <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0