Jag är...

...Besatt av Sophie Kinsellas serie om en shopaholic!:)
Böckerna om Rebecca Bloomwood är sjukt bra, och man får verkligen skratta sig igenom böckerna! Finns det något bättre än ett riktigt gott skratt? Jag är beroende!
Nu väntar jag på att en 6e bok ska komma, någon som har en aning?:)

Idag stod det utbildning/semesterintroduktion på schemat. Skulle befinna mig på juneporten klockan 8:15, som alltid var jag ute i god tid, och tur är väl det?
För när jag kom dit så hade de lagt fram en lista man skulla skriva på, så ställer mig i kön bakom två andra tjejer som skriver på, efter det frågar de om vägen, de får en beskrivning och börjar gå, det blir min tur att skriva på och jag ser att de ska till samma sal som mig så jag tänker att jag kan följa efter domm så slipper jag att gå vilse.

Sagt och gjort, jag följer efter dom ner i källaren, när vi kommer dit finns det bara två låsta dörrar, den ena har en "nyckelknapp" så v trycker på den och kommer ut i en annan gång, där hittar vi en låst dörr till utbildningsrummet, men inte en kotte syns till! Efter en stund frågar jag tjejerna om de också ska på vikarieintroduktionen, men det skulle de inte, de har skrivit upp sig på fel sal!

Så jag säger oj, då har jag nog gått fel och ska gå tillbaka upp för trappan, men då kommer vi inte in/ut genom dörren vi kom från, den har gått i lås och kan bara öppnas med ett passerkort från denna sidan, så jag och tjejerna som har börjat fundera på om de också har gått fel börja leta efter en annan utgång, som tur är finns det en som går att gå ut genom dock till baksidan av huset, men vi tar den och går runt och in igen.

När vi kommer till receptionen kollar receptionisten på oss lite konstigt, så jag säger att oj jag gick visst fel;)
Så efter det börjar jag om från början igen, och denna gången kom jag tilkl rätt sal! I tid trots allt!

Utbildningen hölls av två kvinnor i medelåldern den ena var superförvirrad och hade ingen koll på sina papper eller datafiler, den andra stod och läste innantill. Suck! Ja ja, nu är den i alla fall avklarad och jag har fått se en till av vikarierna som jag ska jobba med i sommar;) Han dock inte heja:( Får bli nästa vecka istället!


Kommentarer
Postat av: N

shopaholic-böckerna är så in i helvete bra ! :D

2009-06-08 @ 21:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0