Att ta sig till jobbet...

Min älskade bil, James är hos farbror bildoktor nu. Och jag saknar honom något fruktansvärt! ♥
Förhoppningsvis är han helt frisk imorgon kväll så jag kan hämta hem honom, i annat fall hoppas jag att det blir på torsdag.

Idag har jag jobbat på ena gruppbostaden mellan 14:45 och 21:00, och att ta sig hem den tiden med buss är helt omöjlig typ, så jag hade fjäskat lite för mamma så jag fick hämta hennes bil på hennes jobb så skulle sis hämta mamma för de slutade ungefär samtidigt.

Så för att hinna hämta bilen innan jobbet var jag tvungen att gå hemifrån 12:45, med andra ord TVÅ HELA TIMMAR INNAN JAG SKULLE BÖRJA! För att ta mig ner till samhället där bussen skulle gå ifrån, det som i vanliga fall tar 10-15 minuter tog 30 minuter, men det hade jag som tur var räknat med!

Sen fick jag snällt vänta på en sen buss, vilket jag också hade räknat med (och i detta vädret har jag förståelse för det). Sen hoppar jag av bussen inne vid djursjukhuset för att gå in på industriområdet där mammas jobb ligger, i vanliga fall är det bara till att gå nästan direkt till höger och sen till mitten av "ringen" så är man framme på 5-10 minuter, men idag fanns det inga trottoarer på någon av sidorna, och att gå på den sidan jag alltid går på  var helt uteslutet! Så jag skulle gå över övergångstället (duktigt va?) och gå på andra (jävla) sidan men övergångstället gick till en snödriva!

Så fick korsa gatan i en jävla massa trafik och sen gå igenom snödrivan till andra infarten (nästan vid biltema!) på de ställerna där snön inte var som högst gick det till mina knän! Så när jag äntligen kommer in på "ringen" från andra hållet får jag hålla mig i kanten i snömodd och annat äckel, så när jag en halvtimme senare kommer fram till mamma är jag helt slut! Jag kan lugnt säga att jag verkligen beundrar de som åker buss till hennes jobb som måste ta sig igenom detta helvette varje dag! Ni är otroliga!

Satte mig på morsans kontor och andades ut innan jag tog hennes bil och åkte mot jobbet, men var supertidig, så jag hoppade in på 7 eleven och köpte mig en supergod sallad att äta på jobbet! Lik förbannat blir jag supertidig till jobbet ändå, men jag kom trots allt i tid.

Om min bil inte är frisk innan mitt arbetspass på torsdag tar jag bussen HELA vägen till jobbet så får någon snäll liten familjemedlem hämta mig där! För jag vägrar att gå till mammas jobb i detta snökaos igen! (Kan även tillägga att jag höll på att bli på körd ett X antal gånger!)

Nu har jag skrivit av mig, och med detta vill jag ha fram att jag är OÄNDLIGT TACKSAM FÖR MIN ÄLSKADE UNDERBARA LILLA BIL! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0