Stylebystars, om du vill bli lurad på pengarna!

Förlåt kära läsare för alla inlägg om http://www.stylebystars.com/ det är inte meningen att tråka ut Er! Jag bara måste få ur mig all min ilska...
De sista timmarna har jag suttit vid datorn och googlat på just stylebystars.com och jag lyckades hitta en hel drös med klagoinlägg om dem. Folk i samma sitts som mig, som inte har fått tillbaka pengar, fått rätt varor eller till och med fått hem trasiga kläder!

Har även gjort ett besök på konsumentverkets hemsida och läst på lite bland lagarna. Där står det: 



Postorder:
När du handlar en vara i en affär har du ingen laglig rätt att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige.

Om du köper en vara på postorder har du enligt distans- och hemförsäljningslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat.

Om du handlar något på distans inom EU har du också ångerrätt, men ångerfristen kan vara kortare än 14 dagar. Du kan få mer information om gränsöverskridande handel hos Konsument Europa.

Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan. Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän du fått den information som säljaren enligt lagen är skyldig att ge dig. Du har bland annat rätt att få information om din ångerrätt.

Senast granskad: 2009-10-01


Återbetalning:
När du ångrar ett köp ska säljaren snarast betala tillbaka allt du har betalat, utom returfrakten, till dig. Säljaren måste alltid betala tillbaka inom 30 dagar.
När du inte har ångerrätt
Det är viktigt att komma ihåg att ångerrätten inte gäller för alla varor och tjänster. Det finns vissa undantag. För att undantagen ska gälla måste säljaren informera dig om dem både före och efter köp. När du till exempel köper följande varor och tjänster på distans har du inte ångerrätt.

  • inkvartering
  • transporter
  • servering, catering eller liknande
  • kultur-, idrottsevenemang eller liknande
  • livsmedel
  • tidningar
  • vadhållning
  • plomberade cd-skivor, datorprogram och liknande om plomberingen har brutits

Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten.



Så som ni själva har kunnat läsa ovan, är de över en och en halv månad försenade med att betala tillbaka mina pengar. Det kanske är en struntsumma, men nu har det blivit en principsak och jag tänker inte ge upp!!!
Jag är förbannad!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0