Måndagen den 18e oktober

Tiden går så fort, om cirka en vecka är det åter igen löning vilket jag längtar något fruktansvärt efter. Just nu har jag semester har haft det i snart en vecka och på onsdag är det åter igen jobb på schemat, eller i alla fall personalmöte. Under denna lilla semester har jag gjort det jag behövt göra, vila, vila och åter igen vila. Jag har också hunnit med att umgås med X firat min kusin Emanuel som fyller 20 år idag, fast vi firade honom i lördags.

Igår spenderade jag större delen av dagen i källaren med mitt renoveringsprojekt. Det går sakta men säkert framåt, och det kommer att ta tid. Jag håller på att slipa ner mitt skrivbord med tillhörande stol till trärent, detta är inte det lättaste då de är målade i tre lager med lackfärg och det är många detaljer som är svåra att komma åt.
Men jag ger mig inte, målet är att de ska vara färdiga till jul.

Nu sitter jag i min underbara fåtölj med massa tända ljus trots att det är mitt på blanka dagen och ska läsa den bästa boken som någonsinn skrivits: Harry Potter och dödsrelikerna. Idag ska jag slappa! Eventuellt blir det en tripp till IKEA för att köpa på mig mer ljus, men vi får se, det beror nog på om jag orkar och hittar något trevligt sällskap först. Ska försöka hinna med lite motion också.

Hur ska ni spendera denna kalla höstdag? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0